"And in 2009, two coffee studies suggested additional benefits: Coffee-drinking men seemed to have a lower risk of advanced or lethal prostate cancer than other men, and middle-aged people who drank moderate amounts of coffee -- three to five cups a day -- had the lowest risk for dementia and Alzheimer's disease later in life compared to less (or more) frequent drinkers.
Can drinking coffee even help you live longer? Maybe. A 2008 study found that women who drank coffee regularly -- up to six cups a day -- were less likely to die of various causes during the study than their non-coffee-drinking counterparts. Because consumption of decaf coffee showed similar results, researchers don't think caffeine is at work."
you can find the entire article by accessing this link
http://www.cnn.com/2010/HEALTH/04/28/coffee.studies/index.html?hpt=C2
good news. coffee is ain't that bad after all.
it's thursday! and weekend is just around the corner.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment